Blogování nemusí být jen o psaní článků. To je jen jeden formát, který můžete svému publiku nabídnout.
Každý obsah se dá zpracovat hned do několika formátů, kterými mohou být:
Každému se tvoří nejlépe obsah jedním z těchto formátů, ale to neznamená, že nemůžete ten stejný obsah zpracovat i do těch dalších.
Například já nejraději píšu, takže jako první napíšu textový článek. Pak ale vezmu diktafon v mobilu nebo aplikaci v počítači a na mikrofón celý článek přečtu (samozřejmě je dobré pracovat s hlasem, aby se to dobře poslouchalo) a mám i audio podcast. No a potom ještě vytvořím prezentaci k danému článku třeba v PowerPointu nebo jiné aplikaci. V počítači spustím nahrávání obrazovky, spustím nahrané audio a podle něj přehazuji slajdy prezentace. Tím vytvořím i video.
V tomto článku najdete pak podrobnosti, jak jednotlivé formáty vytvářet.
Zaprvé každý člověk má v oblibě jiný formát. Někdo raději čte a tak si přečte článek. Někoho třeba čtení vůbec nebaví, takže by si jej nikdy nepřečetl, ale rád kouká na videa, takže si pustí video.
A zadruhé video a audio se dá publikovat na dalších portálech, kde byste si pouze s článkem ani neškrtli. Například video můžete publikovat na YouTube, což je jedna z nejnavštěvovanějších webovek na světě a tím, že zde zveřejníte své video, tak můžete získat nové potenciální zákazníky právě z tohoto video portálu, kteří se přes něj dostanou k vám na web.
NEVÍTE O ČEM BYSTE MĚLI BLOGOVAT?
Objevte 3 způsoby, jak mít dostatek témat ze své oblasti, o kterých můžete blogovat. Díky tomuto sešitu si vytvoříte redakční plán s tématy klidně rok dopředu. Už nebudete mít nouzi o témata na blogování ve vašem byznysu.